onsdag 4. mai 2011

Litt om huset




Det lille hvite huset i skogen ble bygget allerede på slutten av 1700 tallet.
Det vil si deler av det, for de tidligere generasjonene har bygget på ettersom de har trengt mere plass og hatt penger vil jeg tro. Resultatet har blitt et veldig sjarmerende hus, men det finnes vel ingen rette vinkler eller linjer.




Da jeg flyttet hit for ca 5 år siden fant jeg fort ut at HER vil jeg bo.
Huset er eid av min mammas kusine og mann, men de har ingen barn og ønsker ikke å sitte med gården når de blir eldre. En plan begynte å ta form:
mine foreldre ville overta gården og bygge nytt hus på eiendommen!
MEN ting tar tid og de har fortsatt ikke fått tillatelse til å bygge og derfor venter vi med de helt store opppussingsplanene til alt er i boks.
(når man er verdens mest utålmodige er det GANSKE krevende!)
Men vi gjør det beste ut av det og koser oss med det vi har, selvom det er noe trangt iblant og man må ty til litt aletrnative løsninger.



en liten bit av stua vår.


fine bordet som jeg fikk med meg fra der jeg bodde tidligere..


Denne kongen fant jeg på loppis og den så så stusselig ut at jeg måtte ha den med hjem..



Dette skapet har stått i huset i mange år, var et aldri så lite prosjekt å få det ned fra loftet..



Er så GLAD for at jeg bestemte meg for å male det hvitt!




Det var alt for nå, må lade opp til loppis og gjerdefiksing imorgen:)

Ingen kommentarer: