søndag 8. januar 2012

gammel vane, vond å vende

- litt om hest og litt om rydding- 

Hadde egentlig lovet meg selv å styre unna hestebilder på bloggen en stund, men syntes disse er så hyggelig og beskrivende på hvordan det er å bo her.
Så håper dere bærer over med meg:)

Det er fint å ha en bestevenn<3

Min lille, røde frøken er en ponni med stor personlighet.
Hun trives best når det skjer noe, så to uker med "vinterferie" imens jeg har vært syk syns hun tydeligvis holder.
For frøkna er nemlig en vanvittig god "limbodanser" når hun kjeder seg, hun kommer seg ut av alle slags gjerder når hun syntes hun har gjort for lite.
Idag var en sånn dag:  sitter i stua og hører et brak på utsiden, tenker ikke noe mere over det før jeg etter litt ser ut av vinduet og da står Frøken Tilla ved postkassene...og vi har et stykke til postkassene...Men når jeg kommer ut står hun på utsiden å venter, søte, rare ponnien.







Helgen har gått med til jobb, hjemmelaget pizza, soffakos og rydding.
Nå skal det ryddes og kastes for alt hva det er verdt! 
Prøver å innføre en regel om at det man ikke har brukt på et halvt år, kaster vi/ gir til loppis.

Fikk ryddet meg nesten gjennom kjøkkenet, deilig å se at det er litt mere "luft"
i hyller og skap. Så mye rart man har og tar vare på....

De siste pepperkakene endte i ponnimagene, vi har spist nok kaker og godis for en laang stund fremover! 
Ble litt glad da jeg så all godisen i skapet som jeg faktisk har GLEMT at vi hadde, det er et godt tegn..








Mamma er også i ryddemodus, det er tross alt bare et halvt år til de skal flytte nå;)
Så jeg har sett gjennom alle tingene mine som sto i kjelleren der,sier det igjen: vanvittig mye rart man sparer på!

Men var ganske morro å se igjen barbier, my litle pony,kosebamser osv osv...







Så målet mitt nå er nå å rydde seg gjennom hvert eneste rom, kriker og kroker, esker og boder. Så hele huset er strøkent. 
Bør være ferdig ved påsketider:)


Ha en god ny uke alle sammen:)









2 kommentarer:

Sara sa...

jeg savner deg!!!!!!!

Cathrine sa...

jeg savner deg å!! <3