fredag 7. desember 2012

Jul i vårt hus

Julen på Tangen pleier som regel å innholde elementer fra skogen som mose, greiner og gjerne en "innepinne" eller to.jordfarger og forskjellige nyanser av hvitt er fortsatt hovetema, men denne julen legger jeg til en litt annen farge en hva jeg vanligvis bruker, nemlig ROSA! Siden vi venter en liten prinsesse i januar såklart :)

 

 


Stjerner brettet  i forskjellige stiler og materialer.
Rosa toner sammen med gråpapir og sider fra en gammel bok eller et kart er utrolig dekorativt og det har blitt min store favoritt denne julen.Perfekt syssel når man må holde føttene høyt;)

 




Adventstaken vår denne julen er fire opalinvaser vi fant på loppis i høst. Kakeboksen fant jeg i en bruktbutikk og passer perfekt som potte, jeg elsker mønsteret, gir meg skikkelig "askepott følelse".

 


NIB´s utfordring denne måneden er såklart " Jul i vårt hus" og dette er mitt bidrag.
Vil du se flere julehus ser du HER


 Ønsker alle en fin adventstid og en 
koselig helg!


21 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

For noen fantastisk nydelige detaljer, vist i flotte bilder!! Kommer ikke du videre så vet ikke jeg :)
Lykke til!
Klem fra Stine

Fragmenter sa...

Fantastisk! Så stemningsfullt, og det rosa var virkelig prikken over i'en:) Lykke til!
Klem, Elin

mellaogmalla sa...

Nydelige bilder og detaljer!
Jeg bretter også stjerner om dagen, veldig kjekk syssel, ja. Selv om jeg ikke trenger å ha bena høyt..
:)

Meg sa...

Så utrolig stilig! Du er dyktig :) Jeg må definitivt prøve meg på disse stjernene, takk for inspirasjon.

Roser og Patina sa...

Wow! For et fantastisk nyydelig bidrag Cathrine! Kjempefint alr sammen♥ du er bare såå utrolig dyktig til å sette sammen ting:) Dette likte jeg UTROLIG godt:):) Er sikker på at du kommer videre med dette:)
Håper du har en fin dag♥ God klem Ellen

bevaremegvel sa...

Alt var vakkert! Veldig fine sammensetninger av farger. Kakeboksen er bare knall, fant en lik her om dagen på bruktbutikken - juble!
Lykke til med bidraget, kan ikke skjønne annet enn at det går til topps!
Fin fin fredag til deg.
Klem

Syrinveien 3 sa...

DIGGER stjernene! Lykke til!

Ingeborg sa...

Så fint, elsker bilde nr 4 og 8. Takk for gode kommentarer hos meg, du er bare nydelig:-)
I morgen blir det pepperkakebaking med døtrene = tradisjon. Håper du har det bra med sirkusmagen din og får nyte helga.

Ingeborg sa...

Så fint, elsker bilde nr 4 og 8. Takk for gode kommentarer hos meg, du er bare nydelig:-)
I morgen blir det pepperkakebaking med døtrene = tradisjon. Håper du har det bra med sirkusmagen din og får nyte helga.

Anonym sa...

Du er bare super flink!! jeg er heldig som får lov til å oppleve alle prosjektene dine. hilsen mannen din<3

elviras drops sa...

Cathrine du er berre god! Du er jo like hekta på stjerner som meg:-)
Dine er berre utruleg fine, og måten du setter dei saman på! Stilig å henge dei på ei grein.
Ønsker deg ei fin helg:-)
Klem frå Mari

Linnéa sa...

Finfint, så flink du er :)
Her er jule foreløpig hvit, men det sniker seg nok inn litt rødt etterhvert.

Takk for fine kommentarer søte du. Tiden strekker ikke helt til for tida, så jeg er superdårlig med å legge igjen kommentarer.

Ha en super helg og hils :)

Klem

Fru Andersen sa...

Kjempeflott bidrag, heier på deg!

Herlige detaljer, likte det rosa innslaget :-)

Anonym sa...

Dette var lekkert! Hadde sånn kakeboks hjemme da jeg var liten, min bror har arvet den. Fine farger og tøffe stjerner!

(eddas) sa...

Kjempefint og kreativt....gjenbruk liker vi:)Flott at kan få holde på med noe når du sitter med bena høyt:)
fineste 2 søndagen i advent til deg
klemklem

Datt sa...

NydeligFin papirjul, lun stemning! :)

Unknown sa...

Oioi!!
Elsker alle de forskjellige stjernene i de fantastiske fargene!!
Flink du er til å brette stjerner!

..pssst! Du vant et plonka-armbånd inne hos meg igår!
Send meg adressen din så får du det i posten :)

- Ida Susanne

Fruehuset sa...

LOVE IT!
Så koselig at vetlejenta allereie er ein del av interiøret:)
Likte veldig godt lysestakene og kakeboksen - blir sikkert gode minner for prinsessa når ho kjem.

God 2.søndag i advent:)

Elisabeth Solum sa...

Nydelige bilder! Likte spesielt godt det med stjerner på kvist, bambi og svibler! Herlig med hvitt og rosa!
Så gøy at du vant et armbånd!
Lykke til med utfordringen! :)
Ha en fortsatt fin adventstid!
Klem Lisa

Elisabeth Solum sa...

Nydelige bilder! Likte spesielt godt det med stjerner på kvist, bambi og svibler! Herlig med hvitt og rosa!
Så gøy at du vant et armbånd!
Lykke til med utfordringen! :)
Ha en fortsatt fin adventstid!
Klem Lisa

Dotty-love sa...

Superfint! Gjenbruk er topp:) God jul!