tirsdag 22. oktober 2013

om å skape minner..

 

Tidlig i høst ble "verdens beste bergenser" og jeg enige om at vi hver søndag skal slippe hverdagen litt, reise på oppdagelsesferd, dra på tur, loppis, grille pølser i skogen
Klesvask, opprydding og hverdagslige gjøremål skal settes til side for nye eventyr. Og jeg kan stolt fortelle at vi har gjordt akkurat det!

 
Med hjelp av fineste fille-tante Ida har vi laget en ny bålplass i skogen og der har vi vært minst en dag i uken. Her samles store og små, venner og familie.

 

I helgen feiret vi bursdagen til "verdens beste bergenser"(veldig på forskudd vel å merke).
Hva er vel bedre enn feire i skogen? Blåbærmuffins og hjemmelaget tomatsuppe.
Det finnes heller ikke noe bedre måte å starte helgen på, stirre inn i flammene, svidde marsmallows og litt vin i turkoppen:)
Tilde kommer nok ikke til å huske alle disse koselige turene, alle pølsene hun spiste, feiringen av pappa, når hun sovnet i mammas armer foran bålet eller når hun var med på dugnad i gata vår, men vi skaper ihvertfall minner som vi kan fortelle henne om senere.

Ønsker dere alle en fin uke!

8 kommentarer:

Frk Elton sa...

Så koselig!
Viktig og slippe hverdagen og bare gjøre morsomme ting!
Skulle vært en lov som påla oss det på søndager :)
Følger herved ditt eksempel :)
Klem

elviras drops sa...

For eit fint tiltak:-)Det er slike dagar ein husker!Godt å kome seg ut å gjere noko anna av og til! Klem frå Mari

Anonym sa...

Så utrulig herlige bilder,godt å kose seg ilag❤️
Klem fra Lillian

omgdeterlina sa...

For en fin tanke! Heier på det og håper dere får mange fine turer framover :)

linnørtenånå sa...

Så koselig.
Både bålplassen og det å dra på tur hver søndag.
Husker det gjør ho neppe, men når ho blir eldre blir det sikkert morsomt å se bilder likevel. Har masse bilder fra alt mulig rart jeg er blitt dratt med på som lita og husker null komma niks. Men morsomt å ha noen koselige familiebilder fra
den tida allikevel :)

Klem fra trøndelagen

Ingeborg sa...

Så god ide. Jeg liker også at søndagene er annerledes. Vi trenger det, det gir deilig påfyll og minner.

Nyt dagene! Varm klem fra Ingeborg

Fabelaktig sa...

Hei søte du!
Først må jeg takke deg for at du legger igjen spor på bloggen min. Det gjør meg glad, for jeg elsker kommentarer og dine er jo så herlige! Jeg har hatt helt stopp på å besøke andre blogger en periode, jeg måtte rett og slett prioritere tiden min. Men nå har jeg endelig hodet over vann og kan endelig dra på besøk hos herlige bloggerinaer som deg *smiler*

Dette var ett skikkelig fint innlegg! LIKER LIKER!

Ønsker deg en fortsatt nydelig uke!
Her er det litt mer hvilepuls enn på lenge og jammen skal jeg nyyyyte det!
Stoor klem

Fruehuset sa...

Så flotte minner:)
Hørres veldig koselig ut!
Viktig å ta seg fri i kvardagen og gjere slike ting.